Brechtov “Kavkaski krug kredom” premijerno u Narodnom pozorištu Sarajevo

Kavkaski krug kredom
Kavkaski krug kredom

“Kavkaski krug kredom”, modernistički komad čuvenog dramatičara, pjesnika, pripovjedača, režisera i teoretičara Bertolta Brechta (1898 -1956), večeras će premijerno biti izveden na sceni Narodnog pozorišta Sarajevo (NPS), u režiji pozorišnog reditelja Paola Magellija.
Iako je često puta gostovao u Sarajevu i na sceni Narodnog pozorišta, ovo je prvi put da Magelli režira u nekom od sarajevskih pozorišta.

Direktor Narodnog pozorišta Izudin Bajrović uoči premijere je istakao da je ova teatarska kuća ugostila dva velika imena – najznačajnijeg dramatičara svog vremena Bertolta Brechta te jednog od najznačajnijih teatarskih stvaralaca u današnjem vremenu Paola Magellija.

Glumac i v.d umjetničkog direktora Drame Ermin Sijamija navodi da svi u Narodnom pozorištu imaju razlog da budu sretni, jer učestvuju, istražuju, rade i uživaju u radu s velikim rediteljem, dodavši da se oni koji učestvuju u predstavi mogu osjećati privilegovanima jer uče od tog velikog čovjeka.

Predstava je nastala u koprodukciji Narodnog pozorišta Sarajevo i Scene MESS, a direktor Internacionalnog teatarskog festivala MESS Nihad Kreševljaković ocjenjuje da ova koprodukcija spada među najznačajnije u istoriji MESS-a.

Reditelj Paolo Magelli naglašava da ima svojevrstan dug prema Sarajevu, jer su mu nagrade, koje je dobio na Festivalu MESS prije skoro četiri decenije, otvorile vrata Evrope i omogućile početak blistave karijere.

On je podsjetio da Brechtov komad “Kavkaski krug kredom” nije često izvođen jer se radi o tekstu koji je izuzetno težak za realizaciju.

“Brecht je snagom svog izraza stvorio dramu koja postavlja ozbiljna, prava pitanja. Kavkaski krug kredom za nas je jako značajna predstava i zanimljivo je da smo namjerno odabrali da je radimo u Sarajevu zbog pitanja koja ona dosta jasno i bez ustezanja postavlja”, rekla je dramaturginja Željka Udovičić -Pleština, prenosi Fena.

Glumac Miodrag Trifunov smatra da je moralna obaveza sukobiti se s našom stvarnošću te pozvati istoriju u pomoć. Jer, kako kaže, ovdje u Sarajevu je početkom 20. vijeka počela civilizacijska golgota, a krug se opet zatvorio krajem vijeka i opet u Sarajevu.

“Smatram da u dvadeset i prvom vijeku mi koji imamo istorijsko iskustvo ovom predstavom pokažemo i kažemo nemojte tako, razmislite o svom postojanju, razmislite šta činite, zbog čega činite”, poručio je Trifunov.

Paolo Magelli je prvu nagradu na Festivalu MESS dobio 1981. godine za komad “Večeras improviziramo” (Pirandello), na svom prvom gostovanju u Sarajevu.

Najnagrađivaniji je pojedinačni umjetnik Festivala MESS, dobitnik nekoliko Sterijinih nagrada, tri Nagrade hrvatskog glumišta, Nagrade crnogorskog glumišta, Nagrade Borštnikovih susreta i mnogih drugih. Dobitnik je Zlatnog lovorovog vijenca Festivala MESS za doprinos teatarskoj umjetnosti 2014. godine.

Magelli je, između ostalog, režirao više od 170 pozorišnih predstava na scenama Njemačke, Italije, Mađarske, Francuske, Venecuele, Meksika, Švajcarske, Kolumbije, Belgije, Izraela, Slovenije, Srbije, Makedonije, Crne Gore i Hrvatske.

Posted by on 2019-02-15. Filed under Kultura. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. Both comments and pings are currently closed.

You must be logged in to post a comment Login