Milioni iz javnih budžeta za pritiske na TVSA

TVSA, karikatura, Filip AndronikNadzorni odbor i uprava javnog medija se izvinjavaju zbog emitovanja razgovora sa nagrađivanim bh. karikaturistom i strip crtačem.

Nadzorni odbor i Uprava TVSA ogradili su se od sadržaja emitovanog u emisiji „Dobre vibracije“, rekli su u saopštenju za javnost, i dodali kako će ispitati odgovornost urednice Enise Skenderagić zbog objavljenih crteža Filipa Andronika koji navodno vrijeđaju prvog predsjednika BiH, Aliju Izetbegovića.

Crtež na satiričan način prikazuje jednog superjunaka čiji ispisani komentar optužuje „Aliju s Kovača“ za oštećenje auta. Dio je to serije crteža o posjeti superjunaka BiH.

U emisiji na TVSA Andronik je govorio upravo o tim crtežima, na kojima se, kako je navedeno u saopštenju, nalaze “krajnje neprimjerene ilustracije i shodno etičkom kodeksu neprihvatljive za javnost, odnosno naše gledaoce”. U saopštenju se kaže da uprava nije bila obaviještena o tome ko je gost emisije, što je, kako navode, bila obaveza urednice.

Skenderagić je za Mediacentar Sarajevo rekla da u konsultaciji sa advokatom trenutno ne može davati izjave za javnost.

Ovo nije prvi put da upravljačka struktura javne radio-televizije TVSA ograničava pravo na slobodu izražavanja svojih uposlenika i gostiju. Prošle godine bivši direktor Elvir Resić je vršio pritisak na novinarku Sunčiću Šehić da izbriše sa portala servisnu informaciju o nestanku vode u Sarajevu. Resić, bivši savjetnik SDA-ovog načelnika Opštine Novi Grad, u aprilu 2018. godine podnio je ostavku nakon što Skupština KS-a nije usvojila Izvještaj o poslovanju radio-televizije. Trenutnu funkciju direktora obnaša Edina Fazlagić, bivša šefica Sektora za informacije i usluživanje korisnika Nacionalne i univerzitetske biblioteke, a Nadzornim odborom TVSA, kojeg bira Skupština TVSA, a koju potvrđuje Skupština Kantona Sarajevo, presjedava Hajrudin Hrvačić, kojeg je Opštinski odbor SDA Novi Grad Sarajevo predlagao za kandidata na ovogodišnjim izborima u Kantonu Sarajevo.

SDA se oglasila saopštenjem u kojem osuđuju kao uvrede objavljeni crtež navodeći kako “nikada i nikome nije ograničavala slobodu izražavanja ili pravo na kritiku njene politike i kadrova” ali da ne dopuštaju vrijeđanje Alije Izetbegovića.

Medicentar Sarajevo je u više navrata pisao o političkim pritiscima na javne medije koji se vrše kroz finansiranje medija iz javnih budžeta i imenovanje upravljačkih struktura. I ove godine, kao i prethodnih, iz budžeta Kantona Sarajevo je izdvojeno oko 3.5 miliona maraka za TVSA, a sredstva ovoj radio-televiziji ranije su dostavljana i iz sarajevskih općina i Grada Sarajevo.

Ovakve vrste direktnih izdvajanja bez jasnih kriterija i na osnovu odluka političkih tijela omogućuvaju da se političke strukture miješaju u uredničke politike javnih medija, pokazala su istraživanja Mediacentra Sarajevo. Miješanje uprave i nadzornog odbora u rad redakcije, novinara i urednika protivno je principima slobode medija.

 

Posted by on 2018-12-04. Filed under Sarajevo, Vijesti iz BH gradova. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

You must be logged in to post a comment Login