Od regionalne teatarske produkcije, publika 64. Internacionalnog teatarskog festivala MESS imat će priliku pogledati ostvarenja istaknutih, višestruko nagrađivanih rediteljskih imena – Andriy Zholdak, Selma Spahić i Žiga Divjak.
Njihove predstave “Edward II”, “Kroćenje goropadnice” i “Budućnost” otvaraju pitanja identiteta, historije ušutkivanja žena, te pogubnog djelovanja čovjeka na planetu na kojoj živimo, saopćeno je iz Press službe MESS-a.
“Edward II”, koprodukcija NUCK teatra “Jordan H. K. Džinot” iz Velesa i dramskog teatra “Masaltinov” iz Plovdiva, Bugarska, inicira priču o jednom kompleksnom fenomenu na nekoliko nivoa. Edvard drugi je proizvod dramaturškog “rimejka” klasične drame Christophera Marlowa, iz pera Saše Dimoskog i reditelja Zholdaka, uz primjese pop-artu svojstvenog fizičkog teatra, u kojoj se autori poigravaju različitim žanrovima, osobito krimi-trilerom. U kojoj mjeri je želja za moći trijumfalna zlatna kruna koja se prenosi sa jednog člana kraljevske porodice na drugog, a u kojoj mjeri je ta želja kruna od trnja stečena mazohističkim naporima? Akcenat u predstavi je na odnosu između oca i sina, posljedicama nedostatka majke, raskoši i moći, potrebi za sklapanjem braka, ali i na promjeni seksualne orijentacije. Sve ovo je danas česta i normalna pojava, ali to nas u jednu ruku i tjera da ispitamo šta je razlog tim pojavama i procesima.
Predstava “Edward II” na programu je u nedjelju, 6. oktobra u 19.30 sati u Narodnom pozorištu Sarajevo.
Autorski projekt “Kroćenje goropadnice” je reinterpretacija Šekspirovog klasika “Ukroćena goropadnica”, prema prijevodima Mate Marasa, Milana Bogdanovića i Andy Jelčića bazirana na kombiniranju različitih diskursa i izvora, razvijena iz improvizacija, koja u pozadini otkriva dugu povijest ušutkivanja žene i kroćenja njezinog jezika. Ovaj komad u produkciji Satiričnog kazališta Kerempuh iz Zagreba, a u režiji poznate bh. rediteljice Selme Spahić, postavlja pitanja šta uopće znači goropadnica, ko su one bile kroz stoljeća. Čemu se stoljećima smijemo pod okriljem komedije i dramskog kanona i šta je dopušteno raditi ženskom tijelu na sceni u svrhu izazivanja smijeha? Šta je zapravo iz ugla današnjih goropadnica smiješno i da li je to smiješno i društvu?
Predstava “Kroćenje goropadnice” na programu je u ponedjeljak, 7. oktobra u 19.30 sati na sceni Narodnog pozorišta Sarajevo.
Od društveno angažiranog mladog slovenačkog reditelje Žige Divjaka na 64. MESS stiže predstava “Budućnost” u koprodukciji Beogradskog dramskog pozorišta i Mestnog gledališča ljubljanskog. Ljudski otpad, vidljiv i nevidljiv, putuje kroz ogromne atmosferske slojeve i široke okeanske struje. Akumuliraju se u tijelu odanog albatrosa, koji skuplja hranu za svoje mlade, i završavaju u stomaku mladog albatrosa. Milioni i milioni godina letenja iznad nemirne površine mora, nebrojeni albatrosi, koji su se brinuli i trudili se da omoguće nastavak vrste, dolaze u dodir sa ljudskom genijalnošću, materijom starom manje od 100 godina – plastikom. Hemikalije, plastika, živa bića i njihovi rođaci, obaveze, odnosi su kombinovani u složenoj mreži međusobnih uticaja.
“Budućnost” je predstava skrivena u ovoj složenoj mreži međusobnih uticaja, a na programu 64. MESS je 8. oktobra u 19.30 sati na sceni Narodnog pozorišta Sarajevo.
Ulaznice za 64. MESS zainteresirani mogu kupiti putem portala www.kupikartu.ba, a detalje programa pogledati na www.mess.ba.
You must be logged in to post a comment Login